Viešojo transporto informacija
Kaip padidinti keleivių skaičių, padaryti kelionių planavimą patogesnį ir sumažinti savivaldybės dotacijas viešajam transportui?
Last updated
Was this helpful?
Kaip padidinti keleivių skaičių, padaryti kelionių planavimą patogesnį ir sumažinti savivaldybės dotacijas viešajam transportui?
Last updated
Was this helpful?
Moksliniai tyrimai rodo, kad keleivius pasiekianti statinė informacija apie gali keleivių skaičių padidinti , o realaus laiko informacija keleivių skaičių gali padidinti .
Savivaldybės privalo teikti viešojo transporto kelionių statinę informaciją (pvz., apie tvarkaraščius, stoteles, maršrutus, maršrutų trasos trajektorijas).
Jokių papildomų įrankių, sistemų ar finansų viešojo transporto statinei informacijai teikti nereikia.
Savivaldybės privalo teikti viešojo transporto kelionių realaus laiko informaciją (pvz., transporto priemonių buvimo vietą).
Realaus laiko informacijos teikimui reikės:
Savivaldybės neturėtų kurti kelionių planavimo priemonių ar kitų programėlių skirtų atvaizduoti realaus laiko informaciją.
Pranešimai keleiviams leidžia informuoti keleivius apie transporto priemonių atšaukimus (pvz., transporto priemonės sugedimą) ir suteikti informacinius pranešimus, kurie gali būti susieti su viešojo transporto sistemos elementais (pvz., stotelėmis, maršrutais, reisais, vežėjais).
Siekiant sukurti keleivių informavimo mechanizmą savivaldybės turėtų pradėti nuo pranešimų keleiviams įgyvendinimo, kurie yra ypač pigus ir paprastas būdas informuoti keleivius.
Populiariausiose savivaldybės stotelėse galima įrengti viešojo transporto švieslentės, kurios rodytų viešojo transporto atvykimus realiu laiku bei pranešimus keleiviams.
Paprasčiausias būdas sužinoti ar duomenys yra teikiami atsidaryti kelionių planavimo programą (pvz., , ar ) ir pabandyti suplanuoti kelionę viešuoju transportu savivaldybėje.
Jei to padaryti nepavyksta, reikėtų susisiekti siekiant išsiaiškinti situaciją ir ją išspręsti.
Savivaldybė turėtų prisijungti prie (VINTRA) informacinės sistemos ir joje visiškai nemokamai pateikti bei reguliariai atnaujinti viešojo transporto kelionių informaciją (iškilus nesklandumams kreiptis ).
Duomenys iš (VINTRA) automatiškai pasieks kelionių planavimo priemones (pvz., , ), dėl šios priežasties neverta kurti jokių kelionių planavimo programų.
Jei savivaldybė statinius duomenis tvarko ne (VINTRA) sistemoje, šie duomenys vistiek privalo būti teikiami į (VINTRA) arba formatais.
Programinės įrangos susiejančios transporto priemonę su konkrečiu reisu bei generuojančios duomenų šaltinį skirtą realaus laiko duomenų perdavimui į (VINTRA).
Siekiant, kad realaus laiko informacija būtų atvaizduojama kelionių planavimo priemonėse (pvz., ) šalia (VINTRA) duomenų šaltinio turėtų būti generuojamas duomenų šaltinis.
Ateityje savivaldybių į (VINTRA) teikiami realaus laiko duomenys automatiškai pateks į įvairias kelionių planavimo priemones.
Pranešimai keleivius pasiekia ne tik per stotelėse įrengtas švieslentes, tačiau ir per įvairias kelionių planavimo priemones (pvz., ). Taip pat keleiviai mato tik jų kelionei aktualius pranešimus.
Pranešimai keleiviams turėtų grįžti duomenų šaltinyje ( dalis).
Ateityje pranešimus keleiviams bus galima sukurti (VINTRA) sistemoje, o pranešimai automatiškai pateks į kelionių planavimo priemones (pvz., )..